Kompetenciaalapú oktatás, egyenlő hozzáférés - innovatív intézményekben - Innovációk a Rózsahegyiben |
5. oldal / 6
Három innovációt valósítottunk meg iskolánkban az elmúlt tanévben.
Ezeket a TÁMOP 3.1.4-08/2-2008-0129 Kompetencia alapú oktatás bevezetése felmenő rendszerben a gyomaendrődi oktatási intézményekben című pályázatban vállaltunk. Az „Ősz témahét" és az „Advent-karácsony három hetet meghaladó projekt" feladatait érdeklődéssel fogadták a gyerekek. A témahéten, és a projekt hetei alatt a pedagógusok olyan foglalkozásokat vezettek, amelyek közvetve kapcsolódtak a tananyaghoz. A diákok lehetősége és egyben feladata volt a kínált foglalkozások közötti választás, és a témahétre, projektre fordított idő minél gazdagabb kitöltése. Nem csak a tantárgyi kereteket, hanem az osztálykereteket is fellazítottuk, így a diákoknak alkalmuk adódott az idősebb gyerekektől való tanulásra is. A feladatokat leginkább kooperatív munkamódszerrel oldották meg, amelynek során nem csak az ismeretük, de az együttműködő képességük is fejlődött, hiszen mindenki munkájára egyformán igényt tartottak a csapattagok a feladatok sikeres elvégzése érdekében. A „Helyünk a világban" című innovációnk az egész tanévet átölelő programsorozat volt, amelyet a szociális kompetenciák fejlesztésére dolgoztunk ki. A településen élő lakosság szociokulturális és egzisztenciális háttér tekintetben egyaránt vegyes összetételű. Ez a heterogenitás, valamint a felgyorsuló technikai és társadalmi változások szükségessé tették, hogy a nevelőtestület az intézmény addigi gyakorlatát újragondolja, a rendszerét folyamatosan átalakítsa, új eszközök, módszerek és tartalmak bevezetésével igyekezzen megfelelni az új elvárásoknak, válaszolni az újabb és újabb kihívásokra. A projekt támogatásával jutottak el tanulóink a Budapesti Állatkertbe, a Szegedi Vadasparkba, Ópusztaszerre. Nagy sikert aratott a történelmi játékokat bemutató interaktív foglalkozás. Ellátogattak a csoportok az Endrődi Tájház és a Pájer Szabadidő Központ programjaira is. Az intézmény innovatív, tantestülete minden lehetőséget megragadott, hogy képezze magát, fejlessze az iskolát. A vezetők szabadságot biztosítanak az önmegvalósításra, mind a pedagógusok, mind a tanulók számára. A TÁMOP 3.1.4. Pályázat Programcsomagjai - azon túl, hogy rengeteg új ötlettel gazdagította módszertani kultúránkat - elsősorban megerősítést jelentett számunkra, hogy jó úton haladunk. Ezt eredményeink is visszaigazolják. A projekt fő elemeit az elkövetkezendő években is folytatjuk.
|