Iskolánk a TÁMOP-3.1.4.B-13/1-2013-0001 „KÖZNEVELÉS AZ ISKOLÁBAN” kiemelt projekt keretében MENTORÁLÓ INTÉZMÉNYI MŰKÖDÉS KIALAKÍTÁSÁRA kiírt pályázati projektben a Tanuljunk meg együtt tanulni! című módszertani modellel sikeresen pályázott és 2014. októberétől elkezdte mentoráló intézményi működését. Film a mentorfoglalkozásokról
A módszertani modell alapinformációi: A program 4. osztálytól 7. osztályig félévente 3 projektnap keretében, 10 részterületen nyújt intézményi szintű fejlesztési lehetőséget. A modell, az alapjául szolgáló Oroszlány Péter módszerét továbbgondolva, 15 év fejlesztőmunka során kifejlesztett, a célcsoportként szereplő, általános iskolás korú tanulócsoportokra elkészült komplex fejlesztési tervet, eszközöket, módszereket, mérési-értékelési eljárásokat tartalmaz.
Alkalmazhatóság feltételei: A program elsősorban a tanulás tanulása kulcskompetencia és az anyanyelvi fejlesztését célozza, így minden általános iskoláskorú diák számára hasznos lehet. Olyan iskolák számára ajánljuk azonban csak e modell alkalmazását, amelyekben kiemelten fontos az iskolai élethez, a tanuláshoz kapcsolódó pozitív viszony kialakítása, a motiváció erősítése, a tanulást befolyásoló készségek és képességek fokozatos aktiválása, eredményes fejlesztése. Fontos tisztázni, hogy az adott intézmény a félévente 3 projektnap éves munkatervben való tervezésében illetve a nevelőtestület (a rájuk váró tanulási, fejlesztő-adaptáló feladat ismeretében) döntő részében elkötelezett-e a program alkalmazásában, annak szükségességében. Ennek ismeretében hozhatják meg a döntést a modell adaptációjáról, természetesen a fenntartó bevonásával.
Adaptálható módszertani modell részletes megismerése: A havi rendszerességű hospitálások során átadásra kerülnek az alkalmazást segítő dokumentumok, az adaptációt végzők betekinthetnek az elmúlt évek aktuális dokumentumaiba, saját dokumentációik elkészítéséhez szakértő segítséget kapnak. A modellt alkotó 10 témakör megismeréséhez órákat, foglakozásokat látogathatnak meg, konzultálhatnak a megvalósító pedagógusokkal, tanulókkal, beszélgetés során bővíthetik közvetlen tapasztalataikat. Két havonta műhelyfoglalkozások keretében közvetlenül, két heti rendszerességgel pedig online módon egyeztethetnek az intézmény pedagógiai gyakorlatához illesztés tervezett módjáról.
A felkészítés részeként konzultációkat, mentornapokat, műhelyfoglalkozásokat, workshopokat szervezünk, a szolgáltatás szakmai munkájának, dokumentációjának, feladatszervezésének bemutatásával. Igény esetén képzés/továbbképzés szervezésében és lebonyolításában segítünk az érdeklődők részére.
Vállaljuk a a koordináló szerepet a hálózati partnerkapcsolatok fejlesztése, együttműködés, partnerség kialakítása során a mentorált és az érdeklődő intézményekkel együtt. Honlapunkon, külön menüpontban információkat, segédanyagokat teszünk közzé partnereink számára, lehetőséget nyitunk fórum, online konzultáció létrehozására.
Tantan online olvasás, koncentráció 2021.
Gyakorló online tesztek kémia 8.
Kémia_8_online_tesztek
Elégedettségi kérdőív a 2022. évi Rózsahegyi napokkal kapcsolatban a 6.a osztály részére
Rózsahegyi napi kérdőív a 4-5 osztályosok számára
Kérdőív a Rózsahegyi napokról 2022. (a többi osztály tanulói számára)
feladatsor_2022112829.pdf
Tanulási_motivációs_linkek 2023 szeptember
Feladatok_20231005.docx |