Nálunk nyaraltak lengyel barátaink E-mail

lgyk.jpg Iskolánkban több éve hagyomány, hogy minden nyáron vendégül látjuk testvérvárosunk, Pilzno tanulóit. Az idén sem volt ez másként, a lengyel várost ért árvízkárok ellenére szívesen elfogadták meghívásunkat és a gyerekek által felejthetetlennek mondott négy napot töltöttek vendégségben nálunk.

A kapcsolat célja az angol nyelv gyakorlása és egymás kultúrájának megismerése. A mi tanulóink számára ez jutalom. Azok a tanulók vehetnek részt a programban, akik a tanév során sikeres nyelvvizsgát tesznek, vagy kimagasló eredményt érnek el az angol nyelvi versenyeken. A Rózsahegyi Iskola Diákjaiért Alapítvány rendszeresen megtéríti a sikeres nyelvvizsgák díjait és hozzájárul a diáktalálkozók költségeihez is. Az önkormányzat a Civil Alapon keresztül támogatja a kapcsolattartást. Nem volt könnyű a választás az idén sem, mivel sok ügyes tanulónk megérdemelte a lehetőséget, de csak hat tanulót érhetett az a megtiszteltetés, hogy otthonukban vendégül lássanak egy-egy lengyel diákot.

Hosszas szervezés és előkészület után végül július 7-én érkeztek városunkba vendégeink, hat tanuló, két tanár és egy sofőr kíséretében. Máris az általuk közkedvelt Liget fürdőbe vettük az irányt, ahol kellemesen eltöltöttünk néhány órát, kihasználva az időt az ismerkedésre és feszültségoldásra. Este a bowlinggal és egymással is tovább ismerkedtek a gyerekek. Jó hangulatban telt el az idő, egyre inkább feloldódva és örömmel kezdték belevetni magukat az angol nyelv használatába. Csütörtökön már kora reggel vonatra szálltunk és Budapestre látogattunk. A látnivalók közt szerepelt a Mátyás-templom, a Halászbástya, a Csodák Palotája, a Hősök tere, a Mezőgazdasági Múzeum és végül a Parlament. Elfáradva, de tele élménnyel tértünk haza. Barátainkat igazán lenyűgözte fővárosunk szépsége.

Pénteken a helyi látnivalókkal ismertettük meg testvérvárosunk diákjait: horgásztunk a szabadstrandon, ellátogattunk a Tájházba és a Kner Múzeumba, majd az egész délutánt a fürdőben töltöttük. Este iskolánk kollégiumában szalonnasütésre hívtuk őket, búcsúestet szerveztünk. Előkerültek a gitárok és a tábortűz mellett felváltva szóltak a magyar, lengyel és néha angol dalok is. Remek hangulatban éjfél körül zártuk a mulatságot. A vasárnap már a készülődéssel telt, reggel közösen részt vettünk a szentmisén, majd kilátogattunk a vásárba is. Ebéd után búcsúzkodás, fényképezkedés és email címek cseréje után fájó szívvel vettünk búcsút barátainktól.

Ezek a találkozók mindig bebizonyítják, hogy milyen fontos az idegen nyelv tanulása napjainkban. Ahhoz, hogy a gyerekek használható tudásra tegyenek szert, nagyon jó alkalom ez a pár nap. Itt valóban kiderül, hogy ki a talpraesett és ki az, aki már jó alapokra helyezheti későbbi tanulmányait. Nagyon fontosnak tartjuk a kapcsolat további fenntartását, mert tanulóinkat olyan lehetőséghez juttatjuk, ami későbbi angol nyelvhasználatuknak megalapozása lehet. Hihetetlen motiváló ereje van ezeknek a találkozóknak, hiszen a gyerekek a gyakorlatban alkalmazzák tudásukat. A siker garantált és önbizalmat ad.

Várjuk a folytatást, hamarosan mi látogathatunk Lengyelországba.