Lengyelországi kirándulás E-mail

lenk.jpg Négy nagyszerű napot töltöttünk mi, volt Rózsahegyis diákok október elején Lengyelországban. Volt iskolánk ezzel az úttal ajándékozott meg minket sikeres versenyszereplésünkért és alapfokú nyelvvizsgánkért.

Kilenc órás utazás után délután háromkor érkeztünk meg hajdani iskolánk testvérvárosába, Pilznoba. Fáradtan, de nagy izgalommal vártuk a következő négy napot. Érkezésünk délutánján az ottani iskola igazgatónője várt minket újonnan épült gyönyörű, modern iskolájukban. Ebéd után körbesétáltunk a hatalmas épületben, lenyűgözött minket az óriási tornaterem és az idegen nyelvi laborral ellátott angol terem. A délutánt sulidiszkó zárta, ahol alkalom volt megismerkedni vendéglátóinkkal is. Családoknál voltunk ugyanis elszállásolva, ami a nyelvgyakorlás céljából igen hasznos volt. Most először próbálhattuk ki magunkat idegennyelvi környezetben, s végre valós élethelyzetben is használhattuk mindazt, amit az angol órákon elsajátítottunk.

Másnap kétnapos kirándulásra indultunk Krinycába, mely egy hegyekkel körbevett festői völgyben elhelyezkedő gyógyüdülőhely. Meglátogattunk egy gyógyvízközpontot, ahol érdekes ízű vizeket kóstolhattunk meg, majd a gyönyörű napfényes időben túrázni indultunk a hegyekbe. A hegyről kisvonat hozott le minket. Ezután egy hatszemélyes kabinos felvonóval utaztunk, amely 2211 méter hosszan szállított minket Jaworzina csúcsaira. Ez Lengyelország legnagyobb teljesítményű felvonója és egyik legközkedveltebb síparadicsoma. Kicsit féltünk az utazás alatt, de megérte az izgalmakat, mert a hegytetőn meseszép panoráma tárult elénk, a gyönyörű időben a Tátra csúcsait is megcsodálhattuk. Este egy hotelben voltunk elszállásolva, ahol igazi lengyel ételspecialitásokkal vártak minket vacsorára.

Másnap, mielőtt visszaindultunk volna Pilznoba egy városnéző körútra indultunk, ahol csodálatos parkokat, sok színes, fából készült házat, érdekes templomokat láthattunk és vásárolhattunk lengyel különlegességeket az otthoniaknak. Késő délután érkeztünk vissza Pilznoba és az estét egy közös pizzázással zártuk. A vasárnap délelőttöt mindenki a családjánál töltötte, és az ebédet követően, hosszas búcsúzkodás után indultunk haza.

Rengeteg élmény, újonnan született barátság és fénykép őrzi a négy nap emlékét, igazán remek kirándulás volt!

Hálásak vagyunk volt iskolánknak, hogy lehetővé tették számunkra ezt az utazást, köszönjük Réka néninek és Magdika néninek, hogy elkísértek bennünket.