Nyelvvizsgásaink Lengyelországban 2012. E-mail

NyelvvizsgsokPICT0398Az idei tanévben négy tanulónk tett államilag elismert alapfokú nyelvvizsgát. Korsós Vivien írásbelin és szóbelin is sikeresen megfelelt, Bíró Adrienn, Forgács Genovéva és R. Nagy Valentin pedig a szóbeli vizsgán jeleskedett. Gratulálunk nekik!  Képek a lengyelországi útról

Testvérvárosunk meghívására idén is 4 nagyszerű napot töltöttek nyelvvizsgát tett nyolcadikos tanulóink Lengyelországban. A 7 órás út után fáradtan, de rendkívül izgatottan érkeztünk meg Pilznóba. Még aznap este hivatalosak voltunk az egyik lengyel vendéglátó család által szervezett grill partira, ami jó lehetőség volt a lengyel és magyar gyerekek számára, hogy leküzdve a kezdeti nehézségeket, összeismerkedjenek egymással.

Másnap egy 2 napos kirándulásra indultunk a Tátra vidékének legjelentősebb városába, Zakopanéba. Az út elég hosszú volt, de megérte a fáradságot, mert útközben végig gyönyörködhettünk a festői szépségű tájban. A szálláshely elfoglalása után belekóstolhatunk a lengyel konyha ízeibe is, majd túrázni indultunk a Tátrai Nemzeti Parkba. A túra során lenyűgöző látványban volt részünk. Megcsodálhattuk a zöldellő tölgy és bükkerdőket, a luc és törpefenyőrengeteget, a hófödte gerinceket, a csörgedező patakokat, az alhavasi legelőket az ott legelő bárányokkal együtt. A hegytetőre felérve „átküzdöttük” magunkat a „Frosty Cave” nevű barlangon, ami rendkívül nagy élmény volt mindenki számára. Túránk végén kissé fáradtan, de a látványtól feltöltődve tértünk vissza a szálláshelyünkre. A vacsorát követően vendéglátóink elvittek még minket a híres zakopanei síugrókomplexumba, ahol a síugró világbajnokságokat  szokták megrendezni.

A következő nap ismét eseménydúsan telt. A bőséges reggeli után az 1123 m magas Gubalowka hegyre mentünk fel siklóval, ahol a Tátra gyönyörű panorámája tárult elénk, majd egy nyitott libegővel ereszkedtünk le, ami mindenki számára nagy élmény volt. Ezután maradt még egy kis időnk vásárlásra is, így bebarangoltuk a hangulatos Krupowki sétálóutcát, megkóstoltuk a nevezetes tehén, juh és kecskesajtokat és beszereztük néhány apró ajándékot. Ebéd után újabb hosszú buszút várt ránk vissza Pilznóba, viszont szintén remek alkalom volt a lengyel és magyar gyerekek számára hogy jobban összecsiszolódjanak, összebarátkozzanak egymással. Egyik legnagyobb élmény volt számukra az út alatt megtanult rövid fülbemászó lengyel dalocska.

Az utolsó nap délelőttjén az egyik lengyel angoltanárnő körbekalauzolt minket a belvárosban, meglátogattuk a nevezetes pilznói babamúzeumot, megtekintettünk 2 katolikus templomot és sok érdekességet tudhattunk meg a városról és történelméről. A városnéző séta után egy közös ebéd következett az iskolában, körbevezettek minket a hatalmas, modern épületben, majd a lengyel igazgatónő mindenkinek ajándékot nyújtott át, megköszönve ezt az együtt eltöltött felejthetetlen pár napot.

A hagyományokhoz híven iskolánk idén is vendégül látja a lengyel testvériskolát június végén, így az újabb találkozásra már csak alig egy hónapot kell várnunk.