Újra iskolánkban Pilzno tanulói E-mail

IMG_3487A hagyományokhoz híven idén nyáron ismét nálunk nyaraltak testvérvárosunk, Pilzno tanulói és ezúttal is négy remek, élményekben gazdag napot tölthettek el a sikeres nyelvvizsgát tett nyolcadikos tanulóinkkal. Hosszas szervezés és előkészület után június 30-án érkeztek meg lengyel vendégeink hat diák, két tanár és egy buszsofőr kíséretében...    Képek a pilznóiak látogatásáról

Az eddigi évektől eltérően a gyerekek ezúttal nem családoknál voltak elszállásolva, hanem az egyik nyolcadikos tanulónk szülei által felajánlott házban laktak. Kihasználva a ház adta lehetőségeket, a magyar gyerekek is a szabadidejük nagy részét itt töltötték, ami rendkívül jó lehetőség volt arra, hogy jobban megismerkedjenek, összekovácsolódjanak a lengyel társaikkal.

A szállás elfoglalása után a Bowling étterembe vettük az irányt, ahol megvacsoráztunk, majd az este további részét a gyerekek bowlingozással, csocsózással, billiárdozással töltötték, ami nagyszerű alkalom volt számukra, hogy feloldódjanak, felhőtlenül játszanak és megpróbálják megértetni magukat és megérteni egymást, természetesen angol nyelven.

Másnap egy mindenki által várva várt kirándulás következett. Európa egyik legnagyobb fürdőkomplexumába, a hajdúszoboszlói Hungarospa strandjára indultunk, ami kiváló programnak bizonyult a közel 40 fokos kánikulában. Legnagyobb élményt mindenki számára az Aquapark csúszdái jelentették, ahol 12 különböző csúszdát próbálhattunk ki. Volt itt négypályás óriáscsúszda, többfajta kamikazecsúszda, ’fekete lyuk’, ’őrült folyó’, majd a csobbanás fáradalmait az úgynevezett sodrófolyóban tudtuk kipihenni. Igen tartalmas nap volt, rendkívül jó hangulatban telt el, sokat nevettünk, fürödtünk, labdáztunk és napoztunk. Az egész napos fürdőzés után kimerülten, de az élményektől teljesen feltöltődve, indultuk vissza Gyomaendrődre.

A harmadik napon a kultúráé volt a főszerep, a helyi látnivalókkal ismertettük meg vendégeinket. Délelőtt ellátogattunk a Tájházba, ahol a helytörténeti kiállítás megtekintése után érdekes programok vártak ránk. Megtanultuk a hétszálas körmönfonást, készítettünk nemzeti színű kötelet, és bepillantást nyerhettünk az agyagozás rejtelmeibe is. Iskolánkba is ellátogattunk, körbesétáltuk az épületeket és tantermeket. Rendkívül érdekesnek találták lengyel vendégeink a végzős diákok tablóit, a jövőben szeretnék ők is bevezetni ezt a hagyományt iskolájukban. Ebéd után a Kner nyomdát tekintettük meg, ahol megismerhettük a Kner nyomda és a Kner család történetét, és kipróbálhattunk néhány nyomdaipari gépet is. A délután további részét a mindenki által közkedvelt Liget fürdőben töltöttük. Estére egy grill partit szerveztünk a gyerekek szálláshelyén, ami fantasztikus hangulatban telt. Grilleztünk, salátát készítettünk, palacsintát sütöttünk, vattacukrot kóstoltunk és jégkásával frissítettük fel magunkat. Az utolsó nap már főként a készülődéssel telt. Délelőtt még ellátogattunk a szálláshelyet biztosító család családi gazdaságába, ahol megnéztük a rengeteg állatot, bocikat simogathattunk és a gyerekek szalmabálákon ugrálhattak.A közös ebédet követően fájó szívvel vettünk búcsút lengyel barátainktól.

Tartalmasan és nagyon jó hangulatban telt el ez a négy nap, rengeteg élménnyel gazdagodtunk, sok új barátság született és egy remek lehetőség volt iskolánk tanulói számára, hogy használják az angol nyelvet, gyakorlatban is kipróbálják az angol órán elsajátított tudásukat, bizonyítsák talpraesettségüket és  problémamegoldókészségüket. Májusban ismét mi látogatunk Lengyelországba, izgatottan várjuk a folytatást.