Dolce Vita E-mail

12189608_10208096927964570_6223414696884300180_nAz elmúlt 2 év sikeres londoni és párizsi kirándulásai után ismét egy tartalmas, élményekben gazdag tanulmányi kirándulást szerveztünk Magyarország  vezető diákutazási cégén, a Student Lines Diákutazási Irodán keresztül. Ezúttal Olaszország talán legkedveltebb részeit Rómát és a Toszkán vidéket választottuk uticélul. Az utazáson iskolánk jelenlegi és volt diákjai, pedagógusai és több külsős jelentkező vett részt.

A kirándulás során megismerkedtünk az” Örök város” számtalan nevezetességével, mediterrán hangulatával, természeti kincseivel, bepillantást nyertünk az ókori, reneszánsz és barokk idők építészetébe, művészetébe, ellátogattunk a Vatikánba, megtekintettük Toszkána három meseszép városát Arezzót, Sienát és San Gimignano-t, valamint egy napot a reneszánsz fővárosában, Firenzében töltöttünk.    Képek a kirándulásról

Október 22-én csütörtök délután indult útnak 65 fős csapatunk Gyomaendrődről egy kényelmes légkondícionált emeletes busszal. Első állomásunk a műemlékekben gazdag Toszkán kisváros, Arezzo volt, ahol csodálatos román, gótikus, reneszánsz templomokat és palotákat tekinthettünk meg. Késő este érkeztünk Rómába a Fabulous nevű Holiday Parkba, ahol 4-5 fős  mobile-homokban voltunk elszállásolva.

A következő nap első programja a római katolikus egyház központjának, a Vatikánnak a meglátogatása volt, ahol megcsodálhattuk a világ legnagyobb templomát a Sz. Péter Székesegyházat, a bazilika pompás díszítését, műemlékeit, melyek közül Michelangelo Pieta szobra volt a legkiemelkedőbb, valamint a Hadrianus császár síremlékének épült Angyalvárat. Ezután gyalogos városnézésre indultunk az Örök város központjába. Felkerestük a Circus Maximust, az Igazság száját, Romulus és Remus szobrát,  az antik város szívét, a Fórum Romanumot, majd a lemenő nap fényében a római építészet legjelentősebb alkotását, a  Colosseumot csodálhattuk meg. Lenyűgöző látványban volt részünk, méltán nevezik Róma egyik legjelentősebb szimbólumának.

Másnap a reggeli órákban mindenki nagy örömére ellátogattunk a szálláshelyünkhöz közeli Tirrén-tenger partjára, majd folytattuk Róma felfedezését. Ezúttal az újabb kori emlékhelyeket kerestük föl. Megtekintettük a Piazzi de Spagna nevű hangulatos téren lévő Spanyol lépcsőt, mely a világ leghosszabb és legszélesebb kültéri lépcsője, a II. Victor Emanuel emlékére épített emlékművet, valamint Róma legnagybb, világhírű barokk szökőkútját, a Trevi kutat. A délutáni órákban szabadprogram következett, melyet kihasználva, megkóstoltuk a hamisíthatatlan olasz pizzát, cappucinóztunk és fagyiztunk a Trevi kút lábánál. Este csapatunk nagy része éjszakai városnézésre indult, hogy kivilágítva is megcsodálhassa az olasz főváros központját. Pazar látványban volt részük.

Reggel búcsút intve római szállásunknak Toszkána két meseszép, műemlékekben gazdag városába Sienába és San Gimignanoba indultunk.  Először a középkori hangulatú Sienát látogattuk meg, ahol legjobban a gyönyörű gót katedrális és a főtéren álló  városháza varázsolt el minket. Méltán kapta meg a város a ’ 2015 Európa kulturális fővárosa’ címet. A délutáni órákban érkeztünk meg a falakkal körülvett szintén középkori kisvárosba, San Gimignanoba, ahol az egyik toronyba felmászva élvezhettük a varázslatos, mediterrán hangulatú, toszkán tájra nyíló kilátást. Az esti órákban a reneszánsz kultúra fővárosába, Firenzébe érkeztünk. Az utolsó nap Firenze fő nevezetességeinak a megismerése következett. Megtekintettük a Ponte Vecchiot, a híres középkori hídat, a Palazzo Vecchiot, a főteret, a pompás középkori városházát, a monumentális székesegyházat gyönyörű harangtornyával és keresztelőkápolnájával.

Ez az utazás remek alkalom volt, hogy mindenki közelebb kerüljön az olasz kultúrához, megismerkedjen az ország nevezetességeivel, történelmével, építészeti stílusával és bepillantást nyerjen az olasz nép mindennapjaiba. Egy örökre szóló élményben volt részünk.