A krétaporos táblákat felváltják az interaktívak TIOP-1.1.1-07/1 E-mail

DSC03628Gyomaendrőd Város Önkormányzata, mint gesztorönkormányzat igényelt és nyert támogatást a Rózsahegyi Kálmán Kistérségi Általános Iskola informatikai fejlesztésére a pedagógiai módszertani reformot támogató TIOP-1.1.1-07/1 pályázati konstrukció keretében. A 2011. július 29-i zárású projekt keretében asztali számítógépek, interaktív termékek és ezek működését biztosító informatikai eszközök kerültek az intézmény épületegységeibe. 

Képek a projektzáróról


uszt_hossz


 28 új számítógép, a 11 interaktív táblát magában foglaló tantermi csomag és 2 db szavazóegység már szeptembertől segíti a tanulóink oktatását...

Az információátadás minősége, figyelemfelkeltő képessége kulcsfontosságú az oktatásban. Az interaktív termékek olyan új technológián alapulnak, amely a hagyományos krétás, fehér vagy flipchart tábla, az írásvetítő, a projektoros számítógépes prezentáció minden előnyét biztosítja, hátrányait pedig kiküszöböli.

Az interaktív tábla – projektor – notebook hármasa alkotja a tantermi csomagot, amelynek alkalmazásával könnyen elérhetjük a tanulók figyelmét, növelhetjük az információátadás hatékonyságát, hiszen az emberi tapasztalás legfontosabb eleme a vizualitás. Alkalmazását tekintve a tábla érintésével vezeték nélküli egérként vezérelhetjük a számítógépet és a különböző alkalmazások minden funkcióját. A vetített képbe az on-screen klaviatúráról adatokat írhatunk be, különböző színekkel rajzolhatunk és írhatunk, egyes részeket többféleképpen kiemelhetünk, ezen felül még nagyon sok szerkesztési lehetőséggel találkozhatunk. Az így elmentett anyag a későbbiekben bármikor hozzáférhető, módosítható, kinyomtatható. Az interaktív tábla hagyományos fehér táblaként is használható: szárazon törölhető filctollal a tábla írható, rajzolható.

A projekt eszközbeszerzésének szintén különlegessége a szavazó csomag, amely a tanítási órákon az elektronikus mérés-értékelést teszi lehetővé. A hagyományos teszt jellegű kérdéseken felül lehetőség nyílik hosszabb szöveges kérdések feltételére is, amelyek alkalmazása nagyban csökkenti a tippelés lehetőségét. A tanulók akár rövid szövegből álló, vagy számot tartalmazó válaszokat is küldhetnek. A projekt keretében beszerzett CPS Pulse rendszer rádió frekvenciás technológiát alkalmazva gyűjti be a válaszokat a válaszadó egységekről. A tanulók csak megnyomják a helyes válaszhoz tartozó gombot, vagy begépelik az akár 12 karakterből álló helyes választ és az máris bekerül az adatbázisba az adott tanuló neve mellé. A válaszok bevitelét és a küldés folyamatát minden tanuló nyomon követheti a válaszadó egységekbe épített háromsoros LCD kijelző segítségével. A feleltető rendszerhez tartozó szoftver nyilvántartja a tanulók adatbázisát és a felelések során elért eredményeket. Pár kattintás után azonnal látható a táblán a részletes, vagy összefoglaló statisztika a tanulók által elért eredményekről, illetve a kérdések során elért kérdésenkénti átlag is megjeleníthető néhány másodperc alatt. A kérdések feltételére használhatjuk a beépített kérdés szerkesztő alkalmazást is, vagy a sokak által kedvelt és ismert MS Power Point-ot is. Begépeljük a kérdéseket és lehetséges válaszokat, majd beállítjuk, hogy melyik a helyes válasz, és indulhat a felelés.


A 15 397 500 forint összköltségű projekt az Európai Unió támogatásával, az Európai Regionális Fejlesztési Alap társfinanszírozásával valósult meg.


 

tiop111

 

 

 

 

 

 

 

 


 
Joomla SEO powered by JoomSEF