Lengyelországban voltunk E-mail

24174180_0466b39d55ce3666461a8558beaf706c_xlPilznói testvériskolánk meghívásának eleget téve idén is négy remek napot tölthettünk Lengyelországban sikeres alapfokú nyelvvizsgát tett nyolcadikos tanulóinkkal.  A gyerekek családoknál voltak elszállásolva, ez kitűnő lehetőséget biztosított számukra az angol nyelvtudásuk fejlesztésére. Mindemellett bepillantást nyerhettek egy másik nép kultúrájába, mindennapjaiba.    Képek az utazásról

.Első este grillpartira voltunk hivatalosak az egyik lengyel családhoz ahol a közös sütögetés és játék közben gyorsan feloldódtak mind a magyar, mind a lengyel gyerekek.Másnap a festői szépségű Zakopanéba kirándultunk, ahol túráztunk a Koscielikói völgyben, átküzdöttük magunkat a Fagyos-barlangon, siklóval felmetünk a Gubalowka hegyre, ahonnan megcsodálhattuk a Tátra havas csúcsait, majd fagyiztunk a Krupowki utcán.Másnap Lengyelország legrégebbi sóbányájába, a Bochniai sóbányába látogattunk, ahol különféle multimédiás eszközök segítésgével ismerkedtünk  meg a bánya történelmével. .. Utaztunk földalatti kisvasúton, lecsúsztunk a 120m-es bányacsúszdán, a gyerekek fociztak és kosaraztak a bánya legalsó szintjén kiépített sportpályán, mindeközben élveztük a bánya rendkívül egészséges klímáját. Remek hangulatban telt ez a négy nap, új barátságok születtek, sok új élménnyel gazdagodtunk, miközben tanulóink idegen környezetben gyakorolhatták az angol nyelvet és bizonyították talpraesettségüket, problémamegoldó készségüket. Az újabb találkozásra nem kell sokáig várni, mivel június végén a lengyel gyerekek látogatnak el Gyomaendrődre.