Tehetségfejlesztő nyári tábor a Bónomban E-mail

ipari_forradalom_215A Hétszínvirág Tüskevár Közhasznú BT. szervezésében Tehetségfejlesztő nyári tábor kezdődött július 4-éna Bt. Bónom zugi üdülőjében. Beérkezve a szálláshelyünkre, azonnal egy időutazás részeseivé váltunk és belecsöppentünk egy fiktív tábori történetbe ...    Jelenkor   Az ipari forradalom kora    Középkor   Ókor     Őskor

...  A pedagógusok más-más karakterű tanárok szerepébe lépve nagyon szigorú feltételeket szabtak a táborlakók számára, mely a gyermekek lázadásához vezetett. A történet végén a kényes helyzetek megoldási módjainak keresése volt a feladat. Közben egy tanuló titkos küldetést kapott, s a többieknek figyelni kellett kié a küldetés, és milyen titkos feladatot kapott.
Ebéd után korunk szellemének és módszereinek segítségével négy csoportban négy ország, Görögország, Olaszország, Svédország és Magyarország kultúrájáról állítottak össze nyolc-tíz diából álló bemutatót. Közben hűtő mágnes készítésre volt lehetősége a gyerekeknek. A prezentációk és hűtő mágnesek elkészülte után fürdés, majd a munkák bemutatása következett. Vacsora után korunkbeli film vetítése, majd alvás a program.

A 2. nap délelőttjén az endrődi tájházba látogattunk el, ahol népi bútorkészítés volt a feladat, majd a századforduló paraszti életmódjába nyertünk betekintést. Délután egy elképzelt XVIII. sz.-i kisváros makettjét készítettük el, s az ott élő emberek szerepében szembesültünk a technikai fejlődés és a megszokás dilemmájával. Közben persze jót kerékpároztunk, fürödtünk, ettünk.

A tegnapi titkos küldetés cédulát Havelda Rebeka húzta, s az volt a feladata, hogy folyton ellenkezzen. A gyerekek közül jó néhányan megsejtették, hogy valami nem stimmel Rebussal.

A mai napon Barna Viktor kapta feladatául, hogy utánozza egyik társát. Teljes sikerrel járt a tevékenysége, de nagyon sokan hamar rájöttek a turpisságra...

A 3. napot víz alatti kincsvadászattal kezdtük. Ebéd után a középkorba próbáltunk elutazni, de ez kissé nehézkesen ment. Elképzelhető, hogy azért, mert több mint hatszáz évet utaztunk. Vagy azért, mert akkor még nem voltak olyan korszerű közlekedési eszközök. A legvalószínűbb azonban az, hogy a kincsvadászatban igen elfáradtunk.

Ennek ellenére megalkottunk egy középkori falut, s annak, gyermekszereplőinek helyzetében próbáltuk eldönteni, hogy menjünk-e a gyermekkeresztes háborúba.

Ma a titkos küldetés az volt, hogy valaki hívja fel magára a figyelmet minden áron. A cédulát Nagy Sanyi húzta. Sajnos a strandon kisebb baleset érte, viszont a küldetését túlteljesítette, mert nem csupán a táborlakók, a strandolók, a szülei, de még az orvosi rendelő dolgozóinak figyelmét is sikerült magára vonnia.

A 4. napon az ókorba utaztunk, egy görög városállam, Epheszosz lakóinak szerepében játszottunk. Délután korsót készítettünk agyagból, freskót festettünk és batikoltunk. Estefelé kitört a háború, a római légió lányrablást hajtott végre. Éjszaka rókavadászatra indultunk, megzavarva kissé a környékbeli vadregényes erdők állatvilágát, a vaddisznókat, őzeket, kígyókat, békákat és az aligátorokat...

Ma az őskorba érkeztünk. Törzseket alakítottunk, majd a kornak megfelelő kihívásokban próbáltunk meg helyt állni. Sikerült. Megszereztük a kiszemelt, s barlangrajzunkban megjelenített vadállatot.

Hopp… Váratlanul megjelent Sobri Joska, gyorsan főzött egy halászlét, és egy nagyon finom pusztapaprikást.

Ebéd után táncos, zenész szoborjátékkal felelevenítettük a hét eseményeit. Aztán visszatértünk a jelenbe, élveztük a napsütést, és a víz örömeit.(Vessetek ránk Követ!). Mindenki küldetése volt ma, hogy legyünk egymáshoz kedvesek, s fény derült rá, hogy ez egész héten küldetés nélkül is működött.